www.Gusinje-Plav.com


Mjesto dje se domuz trava ije
Autor Ibrahim Husejnovic, Plav
Prije dolaska Osmanlija na prostoru Plavsko- Gusinske Ljuge nije bilo Islama na ovom prostoru, pa samim tim ni dzamija u kojima bi se izucavala Allahova vjera i zakon. Za potrebe turskih nizama tj. turskih vojnika koji su cuvali novoosvojene teritorije pocele su se praviti dzamije, kako bi nizami u istima mogli da klanjaju dnevne namaze. Nizami su bili zaprepasceni stanjem i halom u kojem se nalazilo domicilno stanovnistvo plavsko-gusinske Ljuge, kako u ekonomskom, tako i u svakom drugom pogledu. Jedan od tih prvih nizama svoja zapazanja i utiske iznio je u svom pismu koje je napisao svojoj familiji. Pismo je bilo kratke sadrzine, jasno i precizno napisano: "Na slizbi sam dje se domuz trava ije, dje brat brata trnokopom bije".

Siromastvo je ljude tjeralo da se kopriva od vajkada jela taze i susena, od nje se pravila moca, koprivanik i drugi "specijaliteti". Medjutim, isti taj specijalitet su nemuslimani davali domuzima u omutu radi tovljenja, zbog cega je turski nizam bio zaprepascen kako tu istu biljku - travu koriste i ljudi u svojoj ishrani. Medjutim stanje nuzde covjeka na svasta zna natjerati. Ovaj drugi iskaz turskog nizama, vezan je za krvne osvete i za nizak nivo svijesti ljudi koji su znali a i sada znaju da za jednu rijec ostanu drugom na vrat i kada se od dlake u puno slucajeva pravi greda. Hvala Bogu da je krvna osveta iza nas, medjutim ona ni dan danas nije iskorijenjena kod Balkanskih naroda.

Bez obzira na siromastvo nasih predaka i odredjena trvenja i medjusobna neslaganja koja su medju njima postojala, nije se davalo prostora bilo kome sa strane da rovari. Plemenske starjesine su drzale konce u svoje ruke, cime je prostora za samovolju pojedinaca bilo malo ili nimalo. Obicajne norme i pravila su se morale postovati, a onaj ko to ne bi hteo da prihvati bio je izlozen preziru i kao takav je bio odbacen. Danasnji visepartiski pluralizam trebao je pojedincima i grupama da omoguci slobodno i kreatvno iznosenje svojih ideja, vizija i planova, koji bi se kao takvi mogli dopasti sirim narodnim slojevima, i koji bi im bili garant boljeg zivota i veceg standarda. Svjedoci smo da nam nizak nivo svijesti ogranicava putokaze perspektive i uzdizanja na nivo koji svi prizeljkujemo. Ljudi su u nacelu zbog raznih predrasuda izlozeni stihiji, apatiji i nespremnosti da bilo sta unaprijede ili poboljsaju. Opsti interes je podredjen licnom interesu, a sve to na duze staze otvara rane koje se tesko mogu zalijeciti i otkloniti.
Puno umisljenih i nesposobnih je u stanju sve oprostiti uspjesnom pojedincu, samo nijesu u stanju oprostiti mu njegovu uspjesnost. Najgore bijase kada se misli tudjom glavom i kada su pojedinci spremni ni mjau reci cak i onda kada ih drugi tako jako sibaju i "tuku".

Jedan je starina iz nase Ljuge docekao zaval da su ga rodjena djeca pocela maltretirati i iskazivati mu neposlusnost. Medjutim on se nije predavao i nikada nije zeleo priznati stanje u kojem se nasao. Kada mu je njegov susjed prebacio sta mu sve njegova djeca rade( jer je i neposredno to mogao vidjeti), starina mu je odgovorio: "Ponosan sam sa svim ovim sto mi moja djeca cine, hvala Bogu da tebe i tvoju djecu nista ne moze zapasti".

Puno smo isitnjeni, istanjeni, obezvrijedjeni, razjedinjeni... Sve to nije garant opsteg uspjeha i napretka. Plavsko-Gusinska Ljuga je mogla biti Svajcarska u malom da je kod svih nas bilo vise razumijevanja i sloge. U nedostatku toga imamo sijaset mahala sa svojim strancicama i partijicama, imamo mnostvo nevladinih i drugih organizacija, udruzenja i fondacija, imamo vise dzematskih odbora i cega sve ne drugog. Slusajuci tudja usta, nasa ostaju prazna. Puni smo tafre i laznog ponosa. Nase je tkivo oslabilo i napadnuto i iznutra i spolja.Prilicno smo pogazili naredbu da se cvrsto Allahovog uzeta drzimo i da se brinemo za stanje u kojem se nalazi nasa uzvisena vjera i mi sami kao njeni pripadnici.

Neka je nasoj braci Gusinjanima srecna opstina Gusinje, uz zelju da se plavska i gusinska opstina takmice koja ce vise ciniti dobrog i dobra narodu kojeg pokrivaju.



WWW.GUSINJE-PLAV.COM - PLAVSKO GUSINJSKI CNN


 Redakcija   (9. jun, 2009)  



Tehnicki urednici i web dizajneri: Edvin Hot (J.D.) i Edin Hot




Redakcija:

     Rafet Hot         Selim Cekic        Nuki Lucevic     Senad Sehovic     Hamo Mulic        Mirza Vukelj


Contact us | P-G Studenti | Knjiga Gostiju | Glavna Stranica
Copyright © 2002-2012 www.Gusinje-Plav.com