www.Gusinje-Plav.com


NA IZVORU JE VODA UVIJEK CISTA


Autor: Ibrahim Husejnovic - Plav
Objavljena je na ovom portalu jedna kolumna, sa kojom se zeljelo ukazati da postoje odredjene razlicitosti i nesto sto ne bi trebalo biti primjereno i prisutno medju kotlinjanima plavskogusinskim, ma gdje se oni nalazili. U cijelom tom ispovijedanju i iznosenju odredjenih fakata i okolnosti, cijenim da se presla granica dobrog ukusa i da je izgovorena tj. iskazana rijec koja bi bila suvisna i u snu da nam se javi, a kamoli da ona postoji u stvarnosti. S toga zelim da dam svoje vidjenje stanja i sloge naroda nase kotline i kako bi to zapravo trebalo biti.

Nesporno je medju kotlinjanima da ogromna vecina njih ima svoje ilirsko porijeklo, te da je sticajem okolnosti doslo do gubitka pradjedovskog jezika, nasta je navise uticaja imalo pripajanje ovih krajeva Crnoj Gori odlukama Berlinskog kongresa. Takodje je nesporno da je na islam plavskogusinsko stanovnistvo relativno kasno preslo i to u zadnjih stodvadeset do stopedest godina, te da smo na islam presli zahvaljujuci tome sto je prostor Balkana bio pod turskom upravom i vladavinom vise od petstotina godina.

Nacionalno i vjersko osjecanje su dvije temeljne vrijednosti koje se formiraju kod nekog naroda, manjine ili etnicke grupe. Ukoliko ne postoji nacionalni i vjerski osjecaj time se bukvalno negira svoj identitet ili se on ne uocava. Uporedo sa nacijom i vjerom u svakom se mjestu formiraju moralne i obicajne norme, tradicija jednog mjesta i tome slicno. Nacionalna odrednica je mnogo uza od vjerske sa razloga sto u svakoj vecoj religiji ima na desetine i stotine pripradnika razlicitih nacija. Isti je slucaj i sa Islamom kojem mi pripadamo i kojim smo pocasceni, a kojeg slijede preko stotinu naroda cijelog svijeta.

Redovi plavogusinjana u proslosti su daleko bili zbijeniji i cvrsi. Kad ovo kazem ne mislim samo na odnose medju njima, vec i na cvrsce i jace veze u porodici i bratsvima tj. plemenima. Tacno se znalo ko pravi odredjene probleme u bratsvtu i kao takav "strci", pa se urgentno trazio modus kako da se to rijesi i stanje popravi. I solidarisanje je bilo na vecem nivou, pa su oni koji su bili socijalno ugrozeni dobijali pomoc i imali su osjecaj da nijesu napusteni i stihiji predati.

Siroke narodne mase su kroz istoriju prolazile kroz razlicite etape i smisljene aktivnosti drzave, koja je na kasicicu priznavala pojedina prava bosnjacima i albancima kotline i sire. Prosto je neshvatljivo da su prilikom popisa stanovnistava, mimo njihove volje mijenjana njihova prezimena, cak i imena(izostavljanjem odredjenih slova), oduzimana im je imovina koja ni dan danas u najvecem broju slucajeva nije vracena, onemogucavano im je da se skoluju na svom maternjem jeziku i da ostvaruju ostale slobode i prava koje garanuju medjunarodni dokumenti. U tim i takvim okolnostima narod je gubio vjeru da moze da opstane u kotlini i svojim seobama su pokusali da spasu sebe i svoju nejac. Bogu hvala sto su mnogi uspjeli na strani, uostalom nedeljni cek na odrzavanju higijene nije danas u USA ispod 500 dolara, a ta se suma ne moze u puno slucajeva u zavicaju zaraditi tokom cijele ljetnje sezone na neplodnim i brdskim parcelama.

No, da se vratim starim posednicima neki ih zovu posijela. Ona su bila rezultat iskrenosti koja je postojala medju ljudima. Niko nije isao kod prijatelja, komsije ili rodjaka zbog toga sto je bio gladan i zedan, vec zbog toga sto se osjecao dug i obaveza pred Bogom da sve te posjete i veze valja ciniti, kako bi se sto vise jacale rodbinske i prijateljske veze. U puno svojih tekstova ne mogu a da ne spomenem Haljiljalja iz Hota koji je tako neumorno posjecivao svoju rodbinu i prijatelje po Plavu i Gusinju i koji je bio omiljen musafir jer je unosio optimizam po kuca kao mudrac iz naroda. Njega su podjednako voljeli kako Bosnjaci tako i Albanci, kako plavljani tako i gusinjani i uzvracali mu posjete.Medjutim, danas se ljudi jedva pozdrave u prolazu, a posjete se jedino cine ako treba ekonomski ili neki drugi interes da se ostvari.

Sitne duse postoje svuda i na svakom mjestu, a svoj dijapazon djelovanja one pocinju usmjeravati od porodice, pa preko plemena i tako dalje. Nije uopste potrebno takve pojedince identifikovati po mjestu svog prebivalista. Sta zapravo oni proizvode ? U zelji da drugima i drugacijima od sebe naskode, povrijede ih, podcijene ili omalovaze oni prvo sebe nepravdu cine , jer u zelji da drugome napakoste truju svoju dusu. Rijec je o osobama ogranicenog mentalnog sklopa koje su bez vizije, imana i koji se ne plase Boga! Kao takvi su problem i teret u svojoj familiji, u svome bratstvu, u svojoj mahali, komsiluku.Zbog toga je potrebno da svaki pojedinac ne cini drugome ono sto ne bi zeleo da to isto neko drugi njemu ucini. Neka je proklet svaki onaj koji nece brata za brata, a hoce tudjina za gospodara i za svoga! Brat se uvijek moze izgubiti, a tudjina nikad ne moze doci na mjesto brata.

Svi oni koji su ubehut i ne misle dovoljno svojom glavom moraju upamtiti jednom za vezda i uvijek imati na umu da svi mi iz plavskogusinske Ljuge u jedan kazan vrimo, te da dijelimo istu sudbinu bez obzira da li se nacionalno osjecamo Bosnjacima ili Albancima, bilo da smo Plavljani ili Gusinjani. Sve dok lakomisleni pojedinci ne uzdignu svoju svijest na zeljeni nivo bice posprde i nasladjivanja na nas racun od starne onih koji nam ne misle dobro, i koji pomno prate nase stanje i nase postupanje. Nasa sveta vjera dini Islam zahtijeva da sljedbenike knjige koji su skloni dobru i dobrim djelima, prihvatamo i uvazavamo, te da smo duzni boriti se i suprostavljati onima koji se bore protiv nas.



WWW.GUSINJE-PLAV.COM - PLAVSKO GUSINJSKI CNN


 Redakcija   (9. jun, 2009)  



Tehnicki urednici i web dizajneri: braca Edvin i Edin Hot




Redakcija:

     Rafet Hot         Selim Cekic        Nuki Lucevic     Senad Sehovic     Hamo Mulic.


Contact us | P-G Studenti | Knjiga Gostiju | Glavna Stranica
Copyright 2002-2012 www.Gusinje-Plav.com