www.Gusinje-Plav.com


Sve se mijenja i vremena se ne vracaju ali ih ljudi prizivaju i vracaju u sjecanje, ne bili na njima naucili.


Pise: Ibrahim Husejnovic iz Plava
Sve se mijenja i vremena se ne vracaju ali ih ljudi prizivaju i vracaju u sjecanje, ne bili na njima naucili. Kotlina Plava i Gusinja ima svijetlu tradiciju i istoriju, a onog momenta kada je propala Turska vlast i kada je formirana Albanija kao drzava, narod kotline je prepusten stihiji, egzodusima, genocidu i pokrstavanju, jer niti Turska niti Albanija nijesu bile u prilici da stite ovaj narod, cija je sudbina presla u ruke kralja Nikole i drugih "kraljeva i careva" sve do danasnjih dana.

Socijalno raslojavanje ljudi i mnoge seobe kotlinjana ucinjene zbog ugrozavanja njihovih osnovnih prava i sloboda, kao i drugaciji pogledi na zivot su učinili da ljudi razlicito posmatraju stvari, pa u stilu one narodne neko casu vidi polupraznu, a neko polunapunjenu, te da sit gladnom nije nikad vjerovao. U proslosti smo imali cvrsce organizacije koje su bile kader tj. u stanju da svoj narod vode, stite i usmjeravaju ga na valjan tj. pravi nacin. Moramo se prisjetiti Prizrenske lige i participacije kotlinjana u njoj. Rijec je o jednom istoriski znacajnom savezu koji je imao za cilj da zastiti autohtoni plavskogusinski zivalj i njegovu teriotoriju bukvalno od otimacina koje ce se dogoditi kasnije a koje ce se verifikovati odlukama Berlinskog kongresa.

Danas nije vise vrijeme kao u proslosti kada su svi nasi redovi bili marljivo zbijeni i cvrsti i kada svoj svoga nije ostavljao nikada na cjedilu. Imamo danas mozda mnogo vise materijalnih dobara, ali smo duhovno mnogo osiromasili. Kada ovo zadnje kazem ne mislim da imamo manje skolovanih ljudi, vec da se manje uvazavamo i volimo radi zadovoljstava Stvoritelja svjetova- Allaha dz s. A i puno stvari pa makar one i dobru bile okrenute cinimo radi nama tj. da bi neko kazao aferim, cime opet paravimo gresku, jer svaki posao koji nije nijetlisan u ime Bozjeg zadovoljstva vec neceg drugog nije valjan i nije dobro odradjen. Stanovnistvo na prostoru plavskogusinjske kotline, Sandzaka, Kosova, Albanije i Bosne primilo je Islam kao jedinu isparavnu monoteisticku religiju, cimne su pocasceni kod Dragog Boga pod usllovom da u vecoj ili manjoj mjeri prakticiraju Islam kao religiju. Nazalost mi imamo puno ljudi sa imenima Haso, Huso,Omer, Juso itd. koji iako su naslijedili islam od svojih predaka, prakticiraju neke druge adete i oponasaju pripadnike drugih religija cime pripadaju tim narodima. Ovo nije moj iskaz vec vjerska norma i ono nasta nam je ukazao zadnji Bozji Poslanik Muhammed, a. s. I Božja nas uputa Kur'an uci da i sledbenike Knjige tj. neislamiste, koji cine dobra djela a od nevaljalih odvracaju moramo prihvatiti u uvazavati kao cestite osobe.

Pravo na rad, pavo na svojinu, sloboda vjeroispovijesti, iskazivanja nacionalnog osjecanja, pravo na upotrebu svog jezika i pisma i druga prava i slobode su proklamovani Ustavima skoro svake drzave i Meunarodnim konvencijama i deklaracijama. Medjutim, ako pogledamo sta se u praksi dogadja na prostoru nase kotline pa i sire onda se mnogi pitaju kakvog smisla ima jedna norma koja je "mrtva" i koja se u praksi ne sprovodi dosledno tj.onako kako treba. Na ovu bi temu mogli da se pisu tomovi knjiga, ali cu samo spomenuti nespremnost drzave u kojoj zivimo da narodu islamske vjre izvrsi povraćaj bespravno oduzete svojine koja je presla u drzavnu i gdje su drugi dosli do nasih posjeda preko tkz."cipciskog prava" naravno uz blagosdlov i potvrdjivanje takvog cina od strane drzave. Manjinski narodi su svuda u svijetu zamisljeni da trebaju biti most prijateljstva izmedju drzave u kojoj zive i drzave cijeg su porijekla, a da bi se to ostvarilo drzava u kojoj zive treba da im omoguci da budu potpuno ravnopravni sa vecinskim narodom te drzave. To smo mogli ostvariti kada se resavalo o drzavno-pravnom statusu CG, kroz pravljenje sporazuma o nasoj proporcionalnoj zastupljenosti u zakonodavnoj, izvrsnoj i sudskoj vlasti, do cega nije doslo zasta odgovornost pada kako na vlast tako i na one koji su nas zastupali i sada nas zastupaju.

Iskazivanjem nekakve netrpeljivosti i odbojnosti pojedinci zele napraviti kineski ili berlinski zid između Albanaca i Bosnjaka plavskogusinske kotline. Nijesam siguran koliko im je to uputno da cine, jer sa takvim tvrdim stavovima oni ne jacaju nacionalnu svijest naroda, vec sire mrznju. podvajanje i netrpeljivost. Mislim da je malo onih koji mogu upasti u takve zamke. Evo zbog čega: Puno naroda zna svoju proslost i istoriju i znaju da nijesu sa neba pali pa u tom dijelu bastine sa ponosom svoju istoriju i svoje etnicko porijeklo. Kao sto smo preko Osmanlija vecina presli na Islam sto nije nikakav hendikep vec dar Bozji, tako je i crnogorska vlast u kontinuitetu pokusavala da nam otrgne nas culjah, caksre, nase adete, tradiciju i obicaje. I danas ima sijaset programa tj. beogradskih izdanja koje uče naša djeca u Plavu i Gusinju. Isto tako i danas imate etnicki albanska sela koja djecu ne mogu da skoluju na meternjem jeziku. Takvi i slicni primjeri predstavljaju krsenje elementarnih ljudskih prava. Djeci koja se nacionalno osjecaju kao Bosnjaci nameće se izučavanje ruskog, francuskog i dr. jezika, a onemogucava im se da uce albanski,turski arapski i druge jezike koje bi oni sa ponosom i zadovoljstvom ucili. Puno djece iz jednog bratstva uce skole na raznim jezicima, pa imamo slucajeve da pola uci albanski, a pola djece pohadja bosnjacki. Posebno je pitanje da li ova druga pohadjaju bosnjacki program, jer je cjelokupno stivo ili najveci dio stampan u Beogradu. Da li je u ovim primjerima koje navodim mozda neka "trnovita ruza" uz pomoc sijaset petokolonasa uslovila takve procese, desavanja i nemogucnost da se sacuva svoj jezik i svoj nacionalni osjecaj. Mnogima su u proslosti popisivaci iz pravoslavnih struktura sami upisivali ic ili vic, kako ne bismo bili Husenaj, Bacaj, Hadzaj, Sinanaj, Tahiraj, Mekuli, .... nego Husejnovici, Bacovici, Hadzovici, Sinanovici, Tahirovici, Mekulovici itd. Dobro jedan rece da ce za kratko vrijeme svi u Plavu i Gusinju biti Bosnjaci. Moj odgovor je da se sve dogadja Bozjom voljom i odredjenjem i molim ga samo da nam se ne dogodi da nas nasilno pokrste kao sto su pokusavali i cinili kod ne malog broja.

Bez obzira kako se ko nacionalno osjeca u Plavu i Gusinju, trebali bi svi da imamo na umu da nesmijemo obrukati nase pretke i siriti netrpeljivost, neuvazavanje i ljubomoru. I ljudi i biljke i zivotinje imaju svoju genezu tj. svoje porijeklo. Puno bratstva poklanja duznu paznju svojim korijenima i sa punim pijetetom ih bastini i ponosi se sa njima. Hotima iz Plava i Gusinja ne smeta da s kolena na koleno prenose da su od istog pretka, iako se jedni osjecaju kao Albanci a drugi kao Bosnjaci. Takvih i slicnih primjera ima mnogo. Pogrdno je i uvredljivo nas koji se osjecamo Albancima nazivati Siptarima, jer su nas jedino Srbi tako oslovljavali- valjda zbog velike pakosti koju su osjecali prema nama. Mi, koji se osjecamo Albancima smo uvijek za one druge koji ne pripadaju nama u nacionalnom smislu bili Albanci, Arnauti i sl., dok smo se međusobno oslovljavali sa Sciptar. Najiskreniji da budem, imponuje mi kada cujem da se pravoslavci iz nase kotline ne stide svog porijekla, već kazu da su od Saljana npr. Mikici, Knezevici, Jokici i dr.
" Na muci se poznaju junaci " !

WWW.GUSINJE-PLAV.COM - PLAVSKOGUSINJSKI CNN


 Redakcija   (9. jun, 2009)  



Tehnicki urednici i web dizaneri: braca Edvin i Edin Hot




Redakcija:

     Rafet Hot         Selim Cekic        Nuki Lucevic     Senad Sehovic     Huso-Beli Brdakic    Hamo Mulic.


Contact us | P-G Studenti | Knjiga Gostiju | Glavna Stranica
Copyright Š 2002-2009 www.Gusinje-Plav.com